Brandbook.

De opdracht.

Golf Waterland vaart sinds 2021 een nieuwe koers. Met drie nieuwe exploitanten wilt Golf Waterland vooruitstrevend zijn in de manier hoe Golf gespeeld wordt. Dit uit zich in meer oog voor plezier en respect dan de perfecte broek en polo. Bij deze nieuwe koers willen zij ook verandering in de manier hoe zij bekend staan bij bedrijven / partijen. Hierop was er de vraag of ik een brandbook kon ontwikkelen waar hun merk en visie goed naar voren komt. Het dient als groot visitekaartje voor externen te dienen, waarmee in een opslag te zien is waar Golf Waterland voor staat.

Het ontwerp.

Voor ik begon aan het in elkaar zetten van het brandbook heb ik een aantal maanden gewerkt op de golfbaan in de bediening en als hulp voor van alles. Hierdoor had ik al een goed beeld van welke kant de exploitanten op wilden gaan en kon ik redelijk op gevoel beginnen aan het brandbook. Belangrijk in het boek vind ik de luchtigheid, plezier en esthetiek. Het boek moet strak overkomen, duidelijk de boodschap over brengen maar vooral ook interessant en speels lijken. Doormiddel van het juiste kleurenpalet en een sterk lettertype is het gelukt om een strak boek neer te zetten.